onsdag 30. september 2015

Høstferieanimasjon i Lillehammer


Animasjonsboks for iPad
Lillehammer barnefilmklubb arrangerte animasjonskurs for sine medlemmer i høstferien, og det ble et veldig popullært tiltak! Hele 16 barn ville satte seg på "skolebenken" i tre dager for å lære animasjon.

Første dag startet med en fellesoppgave for å bli kjent med både animasjon og hverandre. Da animerte vi fabelen om det lille tusenbeinet som var så flink til å danse. Den oppgaven har jeg prøvd på elever tidligere, og jeg synes den egner seg veldig godt til samarbeid i større grupper. Da animerer hver gruppe hver sin scene, og til slutt setter vi scene sammen til en sammenhengende film.

På dag to og tre fikk barna frie tøyler; Lag et manus og en film om noe du vil fortelle! Helt fritt tema. Dette fungerte veldig bra, og vi fikk både en mobbehistorie, en skummel heksefilm, en film om ei jente som møter en ulv i skogen, og til slutt en morsom fortelling om en Yeti som skal temmes! Og alle ville lage mer animasjon ved en annen anledning. Da kaller jeg det et vellykket kurs! 
Og til glede for de som ikke fikk plass i denne ferien, så kan jeg fortelle at jeg kommer tilbake med nye kurs om ikke lenge! 


Ingen kommentarer: