fredag 21. februar 2014

Reklameanimasjon fra Vatnstrøm

Jeg har besøkt Vatnstrøm skole i Aust- Agder, og der har vi laget reklamefilm! Vatnstrøm skole en en liten skole, så disse to dagene  fikk jeg være sammen fire flotte elever. Læreren valgte at vi skulle arbeide med kompetansemål som kan dekkes av å lage reklamefilm, og dermed fikk elevene fritt spillerom til å reklamere for akkurat det de hadde lyst til samtidig som vi arbeidet med dybde i bakgrunner og hvordan en kan formidle budskap som fester seg hos seeren. 
Dette prosjektet heter "Fra fag til film" og er et prosjekt innenfor Den Kulturelle Skolesekken i Aust- Agder! Intensjonen er at en skal ta for seg faglige tema i barnas animasjonsfilmer.
Og for en film det ble!!! 
Jeg må innrømme at denne filmen får meg til å le hver eneste gang jeg ser den, jeg synes de har gjort en fantaststisk jobb. Her klarer de å blande inn både moral og en morbid form for humor som passer godt inn i animasjonssjangeren. Ta en titt da vel!
(Filmen er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm)

Ingen kommentarer: